phone-round

Referencer

Nye tider i Højby Forsamlingshus

ref

Højby Forsamlingshus blev bygget i 1878, og har siden fungeret som samlingssted for borgernei Højby. Højby er en forstad til Odense med små 5000 indbyggere, og frem til 1992 drev Odense Kommune huset.
Fra 1992 og frem til 1/7 2012 blev driften af huset varetaget af bestyrelsen for foreningen Højby Forsamlingshus som modtog et årligt drifts tilskud fra kommunen. I denne periode var der ansat en lønnet værtinde.
I 2011 opsagde Odense Kommune imidlertid aftalen om driftstilskud (der skulle spares!), og bestyrelsen skulle derfor forholde sig til hvordan huset kunne videreføres. Efter et velbesøgt borgermøde blev det besluttet at arbejde for en løsning med en forpagter, og dette blev vedtaget på foreningens generalforsamling i marts 2012. Vi fik hurtigt lavet en aftale med en forpagter, som startede den 1. juli 2012.

Herefter var opgaven at optimere funktionen i huset, hvilket betød starten på en mindre renovering. Vi fik et godt tilbud på maling af lofter og vægge i vores 2 sale. Gulvene havde i rigtig mange år fået fernis eller lak, så det oprindelige lyse bøgeparket efterhånden var nærmest jordfarvet – og vi fik endnu et godt tilbud – og gulvet blev slebet ned og lakeret.
Vores største udfordring var imidlertid at Odense Kommune havde pålagt os at installerer et såkaldt støjbegrænseranlæg for at beskytte naboerne mod den støj der naturligt opstår når der festes i et forsamlingshus.

At støjsikre et gammelt forsamlingshus er ikke nogen nem opgave, og bestyrelsen afsøgte flere mugligheder, men endte med at kontakte CSU-Unit i København, som kunne løse opgaven på en økonomisk fornuftig måde. De har noget "elektronisk isenkram", som kan afbryde musikken, hvis den overskrider de tilladte værdier. Da produktet og montering åbenbart er nærmest ukendt på Fyn, brugte vi deres normale montører fra København. Det blev hurtigt monteret og indreguleret og fungerer d.d. perfekt (der kan stadig spilles METALICA med 100 DB i salene uden at genere naboerne!).

Som en yderligere foranstaltning blev huset lydreguleret ved at montere nye branddøre - og vinduer der vender ud mod nærmeste nabo blev lukket med "lydplader".

Efter endt arbejde kunne vi således holde åbent hus i jan. 2013, hvor vi viste vores "nye" hus frem for mere end 100 tilfredse borgere.

(P.S. – hvis der er andre forsamlingshuse med lignende støj problemer, vil der være mulighed for en demonstration af anlægget (med medvirken af firmaet) hos os i Højby Forsamlingshus.Kontakt mig på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for nærmere aftale)

P. b. v.
Hans-Otto Riisom
Formand i Højby Forsamlingshus

Kontakt os i dag

Kontakt os endelig på nedenstående for at høre nærmere om, hvad vi kan tilbyde dig:

phone-round-lille   +45 39 69 99 18
mail-round-lille   csu@csu-unit.dk

Kontakt os her

Hvem er vi?

C.S.U-Unit har mere end 25 års erfaring i branchen.

Vi tilbyder totalløsninger indenfor audio - samlede musikløsninger og installation, effektiv lydstyring eller begrænsning for musikanlægget i bl.a. beboerlokaler, spillesteder og værtshuse.

100% kontrol på lyden!

logo-hvid-bg